pátek 16. června 2017

Ostrava - část druhá - Zoologická zahrada

     Byl to výlet s tátou, ale vlastně bez něj. Ten měl za celý týden jediný den volna, kdy jsme grilovali u známých na zahradě. Děti lítaly, koupaly se v bazénku a my dospělí jsme jedli, pili a vychutnávali si výhled na město. :D




     Bez táty jsme se podívaly do ostravské zoo. Myslím, že zoo snad nikdy nemůže být zklamáním pro děti. Pro dospělé možná ano, ale já v tolika zahradách ani nebyla (upřímně řečeno jsem byla ve třech - Praha, Dvůr Králové, Ostrava), aby měla některá možnost mě zklamat a přijde mi, že v zoo musí být hezká procházka snad vždy (pokud nejsou návaly lidí, což tady nebyly). 
     Bylo vedro a my šly několikahodinovou procházku a to téměř celou dobu ve stínu. Všude stromy. Nejednou jsem si vzpomněla na vyprahlé pláně pražské zoologické zahrady. :D Ačkoliv zoo je především o exotických zvířatech, moc se mi líbilo množství okruhů věnovaných místní přírodě a v ní přirozeně se vyskytujícím druhům zvířat. Je tak možnost projít si mokřady, cestu lesa, cestu stínu, cestu vody. 
     Téměř na začátku se nachází expozice Na statku, která byla pro naší malou úplně TOP. Dá se tam totiž jít do ohrady s kozami a kůzlaty. Až úplně k nim. Žádné krmení přes plot. Ano, krmení! Za 5 Kč hrst krmení pro kozy. Ty se na nás vrhly. :D Jako by to tam nikdo jiný nekupoval. Malou hned začala honit dvě malá kůzlata, další kůzle stálo na zadních a panáčkovalo a do mě jedna koza trkala, takže jsem jí postupně naházela vše, co jsem měla. Já měla ten týden nějakou divnou zvířecí karmu.)))


    
     Celkově mi přijdou tyhle menší zoo (ehm, ty dvě menší zoo z těch tří, kde jsem byla) milejší a i k těm zvířatům, že tu má člověk blíž. Skoro stačí jen natáhnout ruku a málem se dotknete hrocha, zebry, lva.. :D 



     Úplnou náhodou jsme měly možnost pozorovat ošetřovatele, když zrovna sprchovali slony a nestály jsme ve dvacáté řadě, nemusela jsem skákat ani malou zvedat, prostě jsme stály a koukaly a s námi dalších pár lidí. 



     I jsme měly štěstí a docela zblízka jsme viděly medvěda ušatého. Dokonce oba! A je to štěstí, protože mají moc hezky udělaný výběh, že tam často nejsou ani vidět. Teď se tam ale vyvaloval a sem tam tlapou odehnal otravnou mouchu.


     Moc pěkně jsou udělané pevninské ostrovy. Jde o velký rybník s několika ostrovy a každý má své obyvatele. Jsou tu lemuří ostrovy, giboní ostrovy, jeřábi, jeleni sika. 


     Velké množství času jsme strávily na hřištích, kterých je tu hodně a i jsme se svezly mašinou. To by ani jinak nešlo, když u nás frčí písnička: "Jede, jede mašinka, kouří se jí z komínka, jede, jede do dáli, veze samý VESELÝ." :D Bohužel tuhle mojí verzi už někdo narušil (7 písmen, začíná na T a končí na K), takže zpíváme "veze samý veselý ožraly".)))
     Většinou den, kdy se rozhodnu utahat dítě, končí tak, že jsem utahaná leda tak já. V zoo jsem si na tajňačku koupila Bounty, že si ho dám, až malá po cestě "domů" usne. Hezky nohy nahoru a čokoládu do pusy. Dojely jsme domů, malá spí, já si dávám rychlou sprchu a když už v tašce tu tyčinku hledám... kouká na mě z kočáru malá holčička. A chce jít krmit kozy a ovce. Protože jsme zrovna neviděly sto druhů zvířat.))) Tak snad tam nebudou husy! A čokoládu večer. Pokud neusnu dřív než to dítě!)






Žádné komentáře:

Okomentovat

Hlavně nepropadat panice

     Minulé léto jsme završili nádhernou dovolenou v Rakousku a od té doby už to jelo.