sobota 27. května 2017

Babička

       
   Dnes má narozeniny moje babička. Babička Vlasta. Jediná babička, kterou jsem měla tu čest a štěstí poznat. Žena s tím největším srdcem. Vzala za své životní poslání se rozdat. Snad jediný člověk, u kterého jsem nikdy nezažila, že by bral. Dává lásku a je tu pro všechny. Viděla jsem za 28 let svého života díky ní tolik dobra. 






     Jak se s respektem a úctou starala o své a i dědovy rodiče, když už se o sebe nemohli starat sami. O své tři sestry, které kvůli různým nemocem bohužel odešly dříve. O dědu ve zdraví a pak i v nemoci, která nám ho vzala.
     Jak pomáhala našim rodičům s výchovou, brala si nás každé léto na chalupu, pěstovala jahody, hrála s námi na verandě karty o haléře, chodila s námi do lesa na houby, vyvářela oblíbená jídla, i když to znamenalo, že bude vařit jídla dvě (protože děda měl chuť na něco jiného :) ).
     Dnes, když už jsem i já máma, se jí stále kdykoliv můžu svěřit se svými radostmi i starostmi. Těší ji čas strávený s malou pravnučkou. Zajímá se o každý posun. To ona schovala hračky a knížky po nás a teď je postupně vytahuje pro další generaci. Když jsem v zimě ležela s chřipkou a byla s malou sama doma, to babička hned první den přijela s taškou, ze které vyndala polévku vonící libečkem, karbanátky a pomeranče.

     Tolik se spolu nasmějeme, třeba když vypráví historky z mládí. Jak to tenkrát chodilo, když byli máma se strýcem malí. Že bylo normální učit na nočník přivázáním dítěte k noze stolu, dokud neudělalo bobek. Tvrdá škola. :D Přitom u malé mi říká: "Nikam ji netlač, dej jí čas."

    Babička dokáže o každém člověku říct něco dobrého. Nezaměřuje se na chyby, naopak. Ví, že každý má silné i slabé stránky. A vždy poukáže na ty silné. Nejlepší vlastnost na světě! Pochválí, pohladí, podpoří.
    U babičky je bezpečný přístav, kde můžeme být všichni sami sebou. Můžeme se podělit o radosti a raduje se s námi. Má radu, když my  pochybujeme. Nemusíme před ní skrývat své chyby a neúspěchy, protože i přes ně se dočkáme vlídného slova, podpory a úsměvu. Můžeme přiznat, že jsme unavení a pošle nás po obědě natáhnout se. Nemusíme se stydět za slzy, protože ona ví, že slzami se nám uleví a to je dobře. Můžeme spolu mluvit, ale i mlčet.


A dnes je to 69 let, co tu je.
     
Tak jsme se včera sebraly, já s malou, ségra, máma, a jely za babičkou na chalupu, kde jsme se po dlouhé době sešly všechny najednou. Čtyři generace na verandě. :) Teda, ta nejmladší už v posteli a my si na verandě připily hruškovicí na zdraví!

Všechno nejlepší k narozeninám babi, milujeme Tě a děkujeme!


Narozeninový dort





     
Snídaně u babičky na chalupě voní dětstvím
     






Žádné komentáře:

Okomentovat

Hlavně nepropadat panice

     Minulé léto jsme završili nádhernou dovolenou v Rakousku a od té doby už to jelo.